[uppsalapendeln] Ang: I går och idag

  • From: Gunilla.Stenman.Jacobson@xxxxxxxxxxxxx
  • To: Fredrick Beste <Fredrick.Beste@xxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 9 Feb 2004 09:43:07 +0100

Inte nog med att 07.30 var försenat liksom 07.40....
Informationen var så dålig att jag valde fel tåg.
Kom till stationen kl 7.29 för att precis hinna med 07.30, men se det hade
inte ens kommit in och det hade fått ny tid till 07.40.  Alltså gick jag
till ordinarie 07.40-tåget som stod på perrong. Med tidigare hänvisning
till att det ordinarie tåget ska ha förtur, tänkte jag att det var bäst
att ta 07.40. När 07.30 tåget kom in flyttade en del över efter viss
tvekan. Jag satt kvar.  Det var dumt. Utan att något hördes gick
07.30-tåget (försenat)  före 07.40-tåget så i slutändan blev jag 25 min
försenad.  Gäller restidsgaranti för detta måntro.?!   Eller ska det vara
ett spel att komma fram i tid.?

Ciao Gunilla

Fredrick Beste <Fredrick.Beste@xxxxxxxxxxxx>
Sänt av: uppsalapendeln-bounce@xxxxxxxxxxxxx
2004-02-09 09:04

        Till:   uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
        Kopia:
        Ärende: [uppsalapendeln] I går och idag

igår (söndag)  eftermiddag:

UA-STHLM
16.40 var inställt (RESTIDSGARANTI!!)
17.10 kom fram 23 min sent, sen avgång pga "personalbrist", sen strul
med loket. (RESTIDSGARANTI!!)

i morse (måndag morgon):

UA-STHLM
07.00: avgick 15 min sent
07.06: 5 min sen avgång
07.10: avgick 18 min sen, ankom 21 min sent (RESTIDSGARANTI!!)
07.30: ankom 15 min sent (enl BVs hemsida)
07.40: 10 min sen (enl BVs hemsida)

på 07.10 angavs orsaken till detta inferno att "tågen varit sena från
vagnhallarna i Hagalund". Hur länge ska den
enheten få tillåtas fortsätta mass-försena tusentals yrkesmänniskor
från Uppsala?

This communication is confidential and intended solely for the
addressee(s). Any unauthorized review, use, disclosure or distribution is
prohibited. If you believe this message has been sent to you in error,
please notify the sender by replying to this transmission and delete the
message without disclosing it. Thank you.

E-mail including attachments is susceptible to data corruption,
interruption, unauthorized amendment, tampering and viruses, and we only
send and receive e-mails on the basis that we are not liable for any such
corruption, interception, amendment, tampering or viruses or any
consequences thereof.