[uppsalapendeln] Re: Ang: Förslag till insändare

  • From: Fredrick Beste <Fredrick.Beste@xxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Tue, 21 Jan 2003 09:44:54 +0100

ja, jag menade snarare debattartikel eftersom insändare brukar få vara max 300 ord. Kan tyvärr inte se några blåmarkerade ändringar!

/F

Kerstin.Ramden@xxxxxx wrote:

Hej Fredrick!
Snyggt jobbat! Det är litet långt för att vara en insändare, så det är risk
att de antingen inte tar in den eller oxå kortar av den. Samtidigt har jag
svårt att se vad som skulle kunna tas bort. Ett alternativ är att du
försöker få den planterad som debattartikel i stället. Ev kommer man då att
kräva att den arbetas om litet, jag föreslår att du kontaktar
debattredaktören på UNT och diskuterar saken med henne.
Vill du ändå chansa på att få in den so insändare, så har jag några
ändringsförslag i texten. De är markerade med blått nedan. Du kan ta hänsyn
till dem om du vill och ge katten i dem om du vill det.

Ett alternativ är att vi bara tar med det som handlar om indragna turer och
feldragna turer, d v s tåg som går via Arlanda och sparar allt annat krut
till en ordentligt genomarbetad debattartikel som vi försöker få in på DN
Debatt eller SvD Brännpunkt.

Hälsningar
Kerstin