[uppsalapendeln] Ang: Ersättning för uteblivna avgångar

  • From: Kerstin.Ramden@xxxxxx
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Thu, 16 Jan 2003 10:47:52 +0100

Det enda rimliga vore väl att Uppsalapendeln finge  ha sin normala
sträckning via Knivsta och Märsta med stopp på varje ställe (enstaka
undantag med direkttåg kan väl tålas) och låta Arlanda Express eller
arlandabussen ta hand om söderifrån kommande som ska till Arlanda. Det kan
ju inte finnas någon rimlig anledning att en mängd pendlare dagligen ska
drabbas av olägenheter för att två eskilstunabor per dag ska kunna åka
direkt till Arlanda utan byten. Vilket annat /trafik/företag skulle över
huvudkomma på idén att prioritera strökunder framför stamkunder?
Hälsningar
Kerstin

                    "Eva Paalzow Star

                    Sollentuna"                      Till:
<christina.gordon@xxxxx>
                    <eva.paalzow@scandic-hote        Kopia:
<uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx>
                    ls.com>                          Ärende:
[uppsalapendeln] Ersättning för
                    Sänt av:                         uteblivna avgångar

                    uppsalapendeln-bounce@fre

                    elists.org

                    2003-01-16 09:12

                    Sänd svar till

                    uppsalapendeln

Hej,
jag hörde genom en arbetskamrat (som naturligt är väl insatt i
problematiken med Uppsalapendeln eftersom hon ser alla mina "sena"
ankomster till arbetet och följaktligen de kvällar jag får arbeta in
förlorad arbetstid) att du uppmanat oss pendlare som drabbats av de
indragna tågen i ett radioprogram att höra av oss till dig (jag var ledig
tisdag och onsdag så jag hörde det inte själv).
Jag har drabbats väldigt hårt av de indragna tågen mellan "Märsta -
Uppsala" eftersom jag har i princip en sista avgång vardagar och det är
19.30 från Märsta. Det kanske du förstår är helt absurt! Visserligen finns
det ett tåg kl. 23.00 men det är i senaste laget att komma hem till Uppsala
23.30 en vardagkväll med arbete dagen därpå (till hemmet ca 23.50). Har
denna tanke inte slagit er när ni planerade den "Nytryckta" tidtabellen?
Skulle ni själva finna er i den arbets-/livssituationen? Jag
föreslår/kräver att ni sätter in bussar mellan Märsta-Uppsala i stället för
de uteblivna tågen.
Jag har mailat dig angående detta ärende tidigare så jag ber att du ger mig
ett svar på det mailet.
mvh
Eva Paalzow