[uppsalapendeln] Re: 7,00 kommer nog aldrig gå 07,00- överfullt!

  • From: "b b" <busett1@xxxxxxxxxxx>
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Tue, 26 Aug 2003 20:37:42 +0000

Jag som hörde något om att SJ ABs vd sa att man skulle köra tåg när folk ville resa. Här finns ett utmärkt tillfälle att visa att man försöker leva upp till det.

En lösning skulle väl kunna vara att koppla på fler vagnar. Det går inte, säger vän av ordning, tåget skall vidare till Göteborg.
Men då får man väl vara flexibel.

Tåget kommer från Hagalund på morgonen, rätta mig om jag har fel, men loket gör i alla fall rundgång i Uppsala på morgonen. Om man i Hagalund kopplar på två-tre extra vagnar sist i tåget så hamnar dessa först när det rullar ut från Uppsala 07.00.

Tåget kommer ner till Cst 07.35. Där går det in på i normala fall spår 5(?). Även där gissar jag på att loket gör rundgång för att dra ner tåget till Göteborg. Då skulle man väl helt sonika kunna koppla ifrån de extra vagnarna där och när tåget avgått till Göteborg dra ut dessa extra vagnar till Hagalund eller något stickspår på Cst.

Det går inte komma och säga att det finns risk för att resande kliver på dessa i tron att de går till Göteborg då de skall vara skyltade Stockholm och låsta när de har tömts. Att de står nästan innerst (det finns en växel innanför) på ett spår fungerar, så brukar man göra med Reginorna när man delar upp tågsätten och endast en del går "ut" igen.

Dessa extravagnar kan säkert vara av 60-tals modell om det inte finns annat att tillgå. Jag tror att det uppskattas mera än att stå upp hela vägen eller att behöva kliva av tåget i Ua för att det inte finns plats.

Finns det fler förslag på olika lösningar på denna flaskhals??

/ Bengt

From: anders.s.eriksson@xxxxxx
To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
Subject: [uppsalapendeln]  7,00 kommer nog aldrig gå 07,00
Date: Tue, 26 Aug 2003 08:46:51 +0200

Sj är underbara - 07,00 är överfullt och resande hänvisas till 7,06 och 7,10
- för det här tåget är kort och ska vidra mot GÖteborg... Den som gjorde
tidtabellen har nog aldrig åkt tåg från Uppsala.
Ifall hissen gick ändå upp på de som gjorde tidtabellen skulle de ta 07,00
till knivsta och märsta stopp - och det mycket längre 07,10 till
direkttåg.....

Mvh
Anders

_________________________________________________________________ Hitta rätt köpare på MSN Köp & Sälj http://www.msn.se/koposalj