[uppsalapendeln] Re: 7,00 kommer nog aldrig gå 07,00

  • From: "b b" <busett1@xxxxxxxxxxx>
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Mon, 25 Aug 2003 10:41:53 +0000

Såg att 07.00 stod kvar då jag kom några minuter efter sju för att ta 07.06. Samtidigt såg jag att man släppte iväg X2000 från Gävle till Stockholm före, trots att det var försenat efter vad jag förstod.

Hur är det nu? Ett rätttidigt tåg skall prioriteras före ett försenat är SJs officiella inställning, vilket inte rimmar med Banverket Trafiks handlande idag. Okej om man inte följer det när det är norrut för att inte få följdfel längre fram, men söderut?

/ Bengt

From: anders.s.eriksson@xxxxxx
To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
Subject: [uppsalapendeln] 7,00 kommer nog aldrig gå 07,00
Date: Mon, 25 Aug 2003 08:07:39 +0200

Godmorgon!

Det överfulla 07.00 kommer nog aldrig lämna Uppsalacentral i tid. Antingen
är de sena med att vända loket alternativt så släpper BAnverket X2000 från
gävle tidigare och 07.00 är nedprioroterat enligt dagens personal. Så 07.00
bör ha en avgångstid 7.05 - dock får man räkan med att stå - för det är för
få vagnar. Det postiva i eländet är att SJ plockat in ett privat företag som
sköter serveringen - tänk vad trevligt bemötande kan få en att må bra på
morgonen....

Anders

_________________________________________________________________ Lättare att hitta drömresan med MSN Resor http://www.msn.se/resor/