[uppsalapendeln] Re: 1:a klass

  • From: Jöns Weimarck <jons.weimarck@xxxxxxxxx>
  • To: <uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 28 Nov 2002 21:01:16 +0100

Hejsan igen!
Jag ihärdar:-)
Jämför med flyget: Som överbokad passagerare erbjuds man antingen pengar för
att ta ett annat plan eller så får man åka affärsklass istället. Sen kan man
ju försöka hitta på ett system där de som har riktiga förstaklassbiljetter
naturligtvis får företräde, men själv grundidén tycker jag måste vara att om
det finns sittplatser på tåget så ska de erbjudas till sittplatslösa
passagerare!

/Jöns