[uppsalapendeln] Re: 17: 10 tåget i går

  • From: Fredrick Beste <Fredrick.Beste@xxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Tue, 21 Jan 2003 10:01:03 +0100

vi har ju gjort ett flygblad, som man kan trycka upp några ex av och alltid ha med sig i väskan, och passa på att dela ut till folk ombord när sånt här händer. Jag kan be Jöns (webmasten) att lägga ut det på hemsidorna, så kan alla ladda ner det? Ni som vill ha det nu kan kontakta mig direkt så skickar jag över det!

Format är antingen MS Word eller Adobe PDF.

Fredrick.beste@xxxxxxxxxxxx

/F

Eva Paalzow Star Sollentuna wrote:

Jag håller med om att inte alla pendlare vet om nätverket; det vore en styrka om
fler fick reda på det!
mvh Eva Paalzow

dmitrij_sharapov@xxxxxxxxxxx 01/21/03 09:21am >>>

I går snott SJ en timme av min s.k. "Quality Time".

Bromsfel vid Upplands Väsby fick oss byta tåg. Packade som sardiner diskuterade folk livlig vårt kära SJ. Vad jag blev uppmärksam på är att gaska få vet om att nätverket finns. Borde vi inte satsa på information direkt på tågen? (Ett blad med utskrift från hemsida t ex)

Kompensation för förseningar var ett ämne som berörde många. Vad gäller på sträckan Uppsala-Stockholm i dag? Får man pengarna vid förseningar eller inte?

Vissa pendlare har skrivit till kundtjänsten redan i november och inte fått något svar än. Vissa påstod att alla som drabbades av förseningar i början av januari redan fått checkar av SJ.

Mer än 29 min försening bör resultera i återbetalning av en fullprisbiljett (80:-) utan några som helst förbehåll. (det är det minsta man kan begära)

I dagens Metro läser man bl. a. att Arlanda Express betalar tillbaka hela summan vid 2 (två!) minuters försening.

17:10 tåget ankom till Uppsala vid 19:50

Dmitrij

uppsalapendel@xxxxxxxxxxx ********************************