[uppsalapendeln] Re: 17: 10 tåget i går

  • From: "Eva Paalzow Star Sollentuna" <eva.paalzow@xxxxxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: <uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 21 Jan 2003 09:47:31 +0100

Jag håller med om att inte alla pendlare vet om nätverket; det vore en styrka
om fler fick reda på det!
mvh Eva Paalzow

 I går snott SJ en timme av min s.k. "Quality Time".

Bromsfel vid Upplands Väsby fick oss byta tåg. Packade som sardiner diskuterade
folk livlig vårt kära SJ. Vad jag blev uppmärksam på är att gaska få vet om att
nätverket finns. Borde vi inte satsa på information direkt på tågen?  (Ett blad
med utskrift från hemsida t ex)

Kompensation för förseningar var ett ämne som berörde många. Vad gäller på
sträckan Uppsala-Stockholm i dag? Får man pengarna vid förseningar eller inte?

Vissa pendlare har skrivit till kundtjänsten redan i november och inte fått
något svar än. Vissa påstod att alla som drabbades av förseningar i början av
januari redan fått checkar av SJ.

Mer än 29 min försening bör resultera i återbetalning av en fullprisbiljett
(80:-) utan några som helst förbehåll. (det är det minsta man kan begära)

I dagens Metro läser man bl. a. att Arlanda Express betalar tillbaka hela
summan vid 2 (två!) minuters försening.

17:10 tåget ankom till Uppsala vid 19:50

 Dmitrij