[uppsalapendeln] Re: 1.2 Information

  • From: niclas areskog <niclas_areskog@xxxxxxxx>
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Thu, 6 Feb 2003 12:05:01 +0100 (CET)

Hej Dmitrij!
Jag fick ditt mail via Fredrick Beste. För det första
vill jag klarlägga att Qamri Techs sms-tjänst är en
tjänst som drivs av Qamri Tech AB sedan vecka 4 2003.
Under vecka 4 och 5 genomförde vi en pilotverksamhet
och sedan i måndags fungerar Qamri Techs sms-tjänst
som en abonnemangstjänst.

Qamri Tech AB har INGENTING att göra med SJ:s
sms-tjänst som utvecklats och drivs av konsultbolagen
Quaid och Scandinavian IT Systems. För frågor kring
hur SJ:s konsultbolag och inhyrda konsulter driver
tjänsten och formulerar texten i SJ:s sms-meddelanden
ber jag att få hänvisa till respektive företag eller
till SJ, som ju faktiskt är de som är ytterst
ansvariga för den information som de skickar ut i sina
sms.

Jag vill också inbjuda dig och alla andra på
pendlarnätverkets mailinglista att pröva Qamri Techs
sms-tjänst utan kostnad februari ut. De som är
intresserade av att få ta del av Qamri Techs
sms-tjänst är välkommna att skicka ett mail till
adressen pendelsms@xxxxxxxxxx Vi behöver inte din
adress eller ditt postnummer utan ange bara i mailet:

* ditt mobiltelefonnummer
* vilka perioder du är intresserad av att få
trafikinformation om

Vi har följande perioder att erbjuda:

Avgångar Uppsala-Stockholm morgon
Period 1 05.53, 06.23, 06.45, 06.53
Period 2 07.06, 07.15, 07.23, 07.40
Period 3 07.56, 08.10, 08.40

Avgångar Stockholm-Uppsala eftermiddag
Period 7 16.10, 16.27, 16.30, 16.40
Period 8 17.10, 17.25, 17.30, 17.40
Period 9 17.55, 18.10, 18.30, 18.40

Vi bevakar även avgångarna Stockholm-Uppsala på
morgonen och Uppsala-Stockholm på eftermiddagen. För
mera information om våra perioder och vilka avgångar
vi bevakar se www.qamri.com. Du är välkommen att
prenumerera på vilka perioder du vill februari ut.

Exempel på text i mailet:
"0708 111 22 33 period 2,3,7,8".

Då kommer du att få aktuell trafikinformation via SMS
från Qamri Tech på samtliga avgångar under period 2,
3, 7, och 8.

Med vänlig hälsning,

Niclas Areskog/ Qamri Tech AB

--
Niclas Areskog
Mobil: 073-975 10 52

Qamri Tech AB
Väpnargatan 7 A kv.
753 36 Uppsala
018- 25 68 64

Webbadress:
www.qamri.com

03-02-06 10.07, skrev Dmitrij Sharapov på
dmitrij_sharapov@xxxxxxxxxxx följande:

> Fick minst 6 SMS i morse som alla var  fel!!!
> 7:15 skulle gå vid 7:30 och 7:23 vid 7:40.
> Åkte själv med 7:23 som avgick vid 7:30
> Lokalradio saga "räkna med kraftiga förseningar",
SMS informerar om felaktiga
> tiden, men SJ lyckas att "nästan" hålla tiden.
> Varifrån kommer info till Gamri som utvecklat
tjänsten?
> Vem är författare till medelanden av typ "för mycket
snö mellan vagnarna"?

<Fredrick.Beste@xxxxxxxxxxxxxxx>

SMS-tjänsten ger oss
info om störningarna
igen - Efter 6 SMS
info om att 7:15 skulle
frågade om det över
som jag helst tar. På
överhuvudtaget, men de
nere på stationen så
fanns inne vid
direkttåget in och

--- Dmitrij Sharapov <dmitrij_sharapov@xxxxxxxxxxx>
skrev: > Har vi två alternativa SMS tjänster = två
olika info

http://appserver.sj.se/titi/StationLageServlet?stationsid=U

Gratis e-mail resten av livet på www.yahoo.se/mail
Busenkelt!