[uppsalapendeln] 07.00-tåget mm.

  • From: "b b" <busett1@xxxxxxxxxxx>
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Wed, 24 Sep 2003 21:35:55 +0000

Hej !

Är det någon som kan redogöra för hur beläggningen är på direkttåget 07.00 från Uppsala nu när man bytt plats på 07.00 och 07.10?

Jag kan rapportera att 07.10 är smockfullt. Kul för de som går på i Knivsta. Onsdagens tåg saknade även den "låsta" serveringsvagnen till råge på allt. I dag sa ombordpersonalen att man jobbade med att få på fler vagnar på 07.10, hur sant det är måste vara osagt. 07.06 har även det varit fullt i veckan som gått.

Har reflekterat på att jag under flera dagar på 17.10-tåget inte blivit uppmanad att visa biljett av någon. En förklaring verkar vara att andremannen ofta är indragen på denna avgång. Drabbar SJs besparingsiver oss redan?

På tal om 17.10 från Stockholm så är det fullare än fullast. Och en familjevagn i tågsättet som ersättning för en 60-tals vagn gör inte saken bättre. Hur är beläggningen på avgången före, respektive efter?

I Dalademokraten i dag fanns en insändare som jag tycker är skrämmande. Hoppas länken funkar.
http://www.dalademokraten.com/artikel_hel.php?id=179925&avdelning_1=125

/ Bengt

Hitta rätt köpare på MSN Köp & Sälj http://www.msn.se/koposalj