[szte-foldtan] Re: Geoinfo

  • From: Tamás "Béla" Béres <orksmile@xxxxxxxxx>
  • To: szte-foldtan@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Fri, 19 Apr 2013 10:46:44 +0200

Üdv!

Nos mivel nem tudom hányan leszünk a végén, én azt javaslom, hogy egy eleve
csoportos beszélgetésekre kihegyezett programot, a Teamspeak-et használjuk.
Ez egy szerver-kliens alapú szoftver, elsősorban játékosoknak lett
kifejlesztve (alacsony sávszélesség-, processzoridő-, és memóriaigény, kő
egyszerű kezelőfelület, semmi csicsa).
Telepítés és indítás után annyi az ember dolga, hogy megfelelő IP címet
megadva csatlakozzon egy szerverre, ahol különféle "szobák" (csatornák)
állnak rendelkezésére a csapatnak. a programnak nem kell aktív ablakként
futni, minimalizáláskor megül a taskbar-on, és ilyenkor is fenntartja a
kapcsolatot (ha a mikrofon hangérzékelős beállításon van, mindent fogunk
hallani ami a gép körül történik. ;) Emellett persze lehetőség van
"push-to-talk" opciók beállítására is, azaz a program csak akkor kül jelet,
ha pl. az egéren a scroll gombot lenyomva tartjátok vagy ilyesmi). A
szervert majd én biztosítom, nektek csak a klienst kell letölteni.

A használatról röviden.

A programot itt tölthetitek le:

http://www.teamspeak.com/?page=downloads
(Feltételezem, hogy többségnek 32 bites windowsa van, szóval a Client
32-bit 3.0.10.1 az amire szükségetek lesz).

Indítás után valahogy így néz ki a program:

http://retardalt.uw.hu/ts3-startup.jpg

Mielőtt csatlakoznátok akárhová is, én javaslom, hogy nézzetek rá a
beállításokra, azon belül is próbáljátok ki a mikrofonotokat, hogy jó-e,
illetve, hogy halljátok-e magatokat.

http://retardalt.uw.hu/ts3-options.jpg

Itt dönthetitek el, hogy billentyűlenyomással akartok beszélni
(Push-to-talk), folyamatosan küldje a jelet (Continuous transmission), vagy
egy bizonyos zajszint túllépése után kapcsoljon be automatikusan (Voice
activation). Az első / utolsó opcióhoz szükséges aktiváló gombot /
zajszintet mellette állíthatjátok be, ezután a "Begin Test" gombra
ráhasalva kipróbálhatjátok, hogy működik-e a dolog - egy 1-2 másodperces
késéssel a program visszajátssza nektek amit vesz.

Most jön a lényeg: Szerverhez történő csatlakozás.

http://retardalt.uw.hu/ts3-connect2.jpg

Connections->Connect.

A felugró ablak kér egy szervercímet (Server Addr.), egy "Becenevet"
(Nickname), és egy jelszót ha szükség lenne rá (Server password). Ezután a
Csatlakozást lenyomva (Connect) a program beléptet az adott szerverre.
A szervercímet majd este küldöm szét azok közt, akik visszajeleznek.

Valahogy így néz ki a program használat közben:

http://retardalt.uw.hu/ts3-interface.jpg

A sárgás-zöldes valamik elvileg a szobák/csatornák. Csak azok az emberek
hallják egymást, akik egy csatornában ülnek (pl. jelen esetben "Mazacote",
"katmandu" és "Mr.Engineer" trécselnek a(z) (olasz) "Pizza" szakasz
csatornájában, ebből a két lengyel kollega "Fin" és "Screamer"
természetesen semmit nem hall. Alul található a chat/információs log, jobb
szélen meg egyéb információkat kaphatunk a kijelölt felhasználóról,
csatornáról, vagy a magáról a szerverről.

Tulajdonképpen ennyi, csatornák közt duplakattintással kell mozogni, és
ezután azonnal (a beállításoknak megfelelően) kezdődik/folyik a hang
továbbítása is.

Ha van kérdés, nyugodtan bombázzatok vele, egész nap figyelni fogom a
levlistát.
Ill. itt a telszámom is, ha "helpdesk supportra" lenne szükség:
06702104724. ;)

Tamás / Jay