[SKRIVA] till saken

  • From: pia lindestrand <pialindestrand@xxxxxxxxxxx>
  • To: skriva lista <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 28 Apr 2015 15:51:50 +0000

Jag är fortfarande inte gift och således inte någons fru. Och jag har inga
synpunkter på herr Berghorns aspergerpetiga påpekanden om anglicismer.Iofs
skulle just översättningen av "thing" till "saken" kunna vara en blinkning till
the thing i "Familjen Addams" som faktisktöversattes till just "saken". (Dvs en
"blinkning" till oss som tittade på tv-serien på 1960-talet på svensk tv eller
såg biofilmen som kom på svenska biografer 1994)/fröken lindestrand, inte
alltid icke-konstruktivt förtegen och jättesnäll

-----
SKRIVA - sf, fantasy och skräck * Äldsta svenska skrivarlistan