[SKRIVA] Re: sword & mystery

  • From: "Zenzat" <zenzat@xxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 30 Jun 2014 11:07:33 +0200

Tjing!

Min bok i genren sword & mystery har redan fått flera hyfsade omdömen:

”Själv gammal lektor i historia njuter jag av författarens kunnighet när det
gäller att riktigt och kunnigt skildra miljö och människor. Utan tvekan
skulle man kunna låta gymnasister läsa en bit för att lära sig vikingatidens
historia och förhållanden …” Gardar Gåtlösaren ”kommer att älskas av många.
Enligt min mening är det den bästa svenska historiska deckaren sedan Carl
Greeks En ljungande malm (1973). Utan tvekan är denna originella, spännande
och ytterst läsvärda roman en bok som har alla chanser att bli en stor
svensk klassiker!” (Jean Bolinder i DAST Magazine)

”Med Gardar Gåtlösaren låter han med språkets och fantasins hjälp teckna ett
vikingaporträtt av en man som ligger något före sin tid i form av rationellt
tänkande och empati. Samtidigt är Gardar en komplex karaktär vars känslor
och handlingar inte alltid går att förutse.”  (Lena Andersson, Tidningen
Kulturen)

”Allt är skrivet med ett rasande gott humör.”  (Kjell E. Genberg i DAST
Magazine)

”Jag ger boken fyra foliehattar av fem, jag gillar tonen Falk sätter sin
berättelse.”  (Stewe Lundin på bloggen Foliehatt)

Finns det någon bland SKRIVA-folket som vill recensera boken någonstans så
skickar jag ett ex.

Tjång!
Bertil

-----
SKRIVA - sf, fantasy och skr�ck  *  �ldsta svenska skrivarlistan
request@xxxxxxxxxxxxx f�r listkommandon (ex subject: subscribe).