[SKRIVA] Re: skriva Digest V5 #206

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sun, 31 Jul 2011 14:54:23 +0200

From: corona.borealis@xxxxxxxxx
> Den artikeln hade jag redan lテ、st. Situationen fテカr avhoppare hade jag
> inte tテ、nkte pテ・ fテカrut, att テカvervakning gynnar extremism genom
> att fテカrsvテ・ra avhopp. Det stテ、mmer nog.
  Först:
  Kolla dina teckeninställningar. Jag fick knäppa tecken i ovanstående. (Men
felet kan lika gärna ha tillförts på vägen, att headern förvrängts när mailet
passerat någon server.)
  Jag tror också det Torbjörn anför stämmer. Ökad övervakning (t ex via FRA)
gör att folk drar sig för att skicka viss information, och man kommer ändå inte
åt skurkar. De lär sig att gå under radarn (t ex via hård kryptering, eller som
Al Q genom att strunta i modern teknik och bara skicka bud).

--Ahrvid

Ps. Och det finns skäl att tipsa om att den som vill slippa Pseudonym-Putte
skall markera dennes skräpmail ("OR", "GJ", "GS") och skicka dem till
Skräppost. Snart lär sig systemet att automatiskt skicka allt det till
skräpmappen. Fantastiskt!

(skriva-request@xxxxxxxxxxxxx, subj: subscribe) / Om Ahrvids novellsamling Mord
på månen: http://www.zenzat.se/zzfaktasi.html C Fuglesang: "stor
förnöjelse...jättebra historier i mycket sannolik framtidsmiljö"! / YXSKAFTBUD,
GE VÅR WCZONMÖ IQ-HJÄLP! (DN NoN 00.02.07)
                                          -----
SKRIVA - sf, fantasy och skr�ck  *  �ldsta svenska skrivarlistan
request@xxxxxxxxxxxxx f�r listkommandon (ex subject: subscribe).