[SKRIVA] Re: skriva Digest V4 #268

  • From: Caroline J <spaeket@xxxxxxxxxxx>
  • To: skrivalistan <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 4 Oct 2010 14:05:50 +0200

Hej!Ja, det är en smak- och stilsak. När jag ser på mina romaner upptäcker jag
att jag har gjort likadant i allihop, så det får väl helt enkelt ses som en del
av mitt sätt att skriva. Precis som du tycker jag att det oftare kan bli mer
effektfullt att göra så. Jag tycker också att man med fördel kan variera
erlebte rede med den typen av kursiveringar. Sen har jag ju förståelse för att
man tycker att det blir bökigt/konstigt/obegripligt när kursiveringen plötsligt
har försvunnit. :D
Sen finns det säkert tillfällen där jag gör kursiveringar "slentrianmässigt"
där det andra sättet faktiskt hade varit bättre, tack Ahrvid, för att du gav
mig ännu en sak att titta efter och tänka på när jag redigerar mina texter! :)
Caroline