[SKRIVA] Re: larssonia

  • From: Anna Svensson <anna.h.svensson@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Mon, 8 Aug 2011 12:16:26 +0200

Den 5 augusti 2011 18:27 skrev Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>:
> From: pialindestrand@xxxxxxxxxxx
> meningen inte var att alla skulle bli lika utan få lika villkor att
> utvecklas till sin fulla potential<<
>   Men min uppfattning om denna ideologi är att man inte accepterar att
> UTFALLET blir olika därför att människor är olika. Och då utfallet envist
> förblir olika vill man försöka tvinga alla att vara "lika" i alla fall.

Min uppfattning är liknande, men med tillägget att det råder ett väldigt
hyckleri om man ser till fysiska kontra psykiska förutsättningar. Ingen
skulle komma på tanken att ge en bättre idrottare sämre skor eller mindre
träningstid för att istället satsa den mesta tiden och de största resurserna
på de sämsta i laget, för att "alla ska med", medan man genast vänder sig
emot sådana satsningar och strategier inom mer akademiska ämnen.

> vad man skulle vilja erkänna<<
>   Min uppfattning om reklam är tvärtom att sådant spelar mindre roll än man
> kan tro.

Min uppfattning är att detta är helt avhängt på vad man från början tror,
vilket kan variera stort, och att bådadera påståenden därmed kan vara sanna.
;-P

>   Jag tycker mig inte ha märkt att den filmen blev så stor. Den kändes mest
> som en dagslända.

Då har du nog bara råkat missa hypen, för jo, den blev stor.

/Anna