[SKRIVA] kanske din rescension?

  • From: håken eklund <doghead@xxxxxxxxxx>
  • To: e-skriva-lista <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 21 Sep 2012 14:36:00 +0200

Hej Vänner.

Jag heter Håkan Eklund och kom ju på att jag kan skriva detta meddelande på
listan också.
Jag driven en blogg, http://monsterum.blogspot.com och jag fick
ett infall efter att ha sett ett inslag i televisionen.

Nyligen har jag börjat skriva recensioner på min blogg för att det är roligt och
för att lyfta fram mindre musik, poesi, bildskaparna och drömmarna ute
i världen. Ni kan finna hur recensionstilen är på den länkande bloggen
och taggar som "recensioner" t ex.

Jag gillar recensionsskrivandet och jag är trött på hur de stora tar plats
överallt
inom kulturen. Därför gör jag nu ett aktivt försök att få tag på
recensionsmaterial.
Jag är intresserad av böcker med poesi, filosofi och bildkonst, serier,
bildspråk.
helst med svensk anknytning. Musik är jag intresserad av allt men helst svenskt
och jag har själv punkblod och visor i ådrorna.

Så nu är detta en efterlysning av recensionsmaterial, helt enkelt.Recenserandet
är ju en slags reklam

Jag vet av erfarenhet att det finns ganska få ställen att få sina
verk recenserade. Så känner du att du kan avvara en bok så
lovar i utbyte en saklig recension med länk till hemsida/bolag/ställe
ni vill och att jag kommer recensera allt som jag får in.
 Och då mitt mål, som sagt, är att pusha för det alternativaså kommer jag
koncenterar mitt tyckande på det som jag finnervara bra i de olika alstrena.
dock vill jag ha fysiskt material. Är det ett fanzine så vill jagha det i
pappersform. e de musik så vill jag ha det på en disc.
en betygskala också mellan ett och fem.

Om detta är något som passar er så är min adress

Håkan Eklund
Östra Långgatan 8
73130 Köping

Och passar det inte så tackar jag för er uppmärksamhet och önskar er lycka till
med äventyren i framtiden. Med vänligaste hälsningar.

- Håkan Eklund  PS! man kan ju läsa bloggen o få något inspirerande tips om
inte annat.