[SKRIVA] Zombiewalk (var: skriva Digest V5 #226)

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 19 Aug 2011 06:19:05 +0200

Ylva S:
  1) Får jag fråga när du tror att zombietåget hamnar i trakterna av
Medborgarplatsen? (Dvs slutmål Fatbursparken, som är alldeles intill.) Jag har
nog möjlighet att kila dit och spana in zombierna litet.
  2) Du toppostade på ett låååångt digestmeddelande... Inte bra! Till att börja
med bör man inte topposta (topp-posta) alls (dvs lägga in vad man vill säga som
kommentar först, i toppen, och sedan låta ALLT annat ligga kvar efteråt; man
bör sudda och bara ha kvar det man kommenterar). Det blir EXTRA illa om man
toppostar på ett jättelångt digestmeddelande. Det tar lång tid att accessa
sådana meddelanden och det tar upp onödig diskplats. Det du skrev var ju inte
ens en kommentar utan ett originalmeddelande, och borde inte ens ha skrivits
som kommentar till det låååånga digestmeddelandet! (För att skriva ett
originalmeddelande på skriva mailar man bara skriva@xxxxxxxxxxxxxx)

(skriva-request@xxxxxxxxxxxxx, subj: subscribe) / Om Ahrvids novellsamling Mord
på månen: http://www.zenzat.se/zzfaktasi.html C Fuglesang: "stor
förnöjelse...jättebra historier i mycket sannolik framtidsmiljö"! / YXSKAFTBUD,
GE VÅR WCZONMÖ IQ-HJÄLP! (DN NoN 00.02.07)