[SKRIVA] Re: Yttrandefrihet och konstens frihet igen -- eller inte

  • From: Rickard Berghorn <rickard.berghorn@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Fri, 4 Apr 2014 20:11:08 +0200

Den 4 april 2014 20:00 skrev Ahrvid <ahrvid@xxxxxxxxxxx>:
> Det är definitivt nte "lögn".

Ja, det är ju möjligt att du tror på dina egna lögner; lögn och
självbedrägeri är ofta två sidor av samma mynt, och de bästa lögnarna är de
som själva tror på sina dumheter.

Jag har sagt det innan och jag konstaterrar det igen: Ni sf-nördar borde
genomgå en kollektiv hjärnundersökning. Dessa totalidiotiska diskussioner,
där allting efter behag och nycker ifrågasätts, pladdras och betjafsas i
evighet och görs till tramsiga "tolkningsfrågor", även när det handlar om
rena självklarheter, är inte värdigt för några personer som påstår sig
själva vara intelligenta (och sf-nördar yvs ständigt över hur intelligenta
de anser sig själva vara). Jag anklagar inte bara dig för detta hyckleri,
men du är verkligen förfaren i den ädla konsten att förvränga och förvilla.