[SKRIVA] Re: Wikipedia om intriger

  • From: gittans@xxxxxxxxxxx
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Mon, 25 Aug 2008 13:20:34 +0200

On Sat, 23 Aug 2008 12:55:10 +0200 (CEST), "ahrvid@xxxxxxxxxxxx"
<ahrvid@xxxxxxxxxxxx> said:
> artikeln om de olika mekanismerna bakom s k "twist-ending:
>
> http://en.wikipedia.org/wiki/Twist_ending
>
> Njae, det är lika bra att köra huvuddelen av den artiklen här. Wikipedias
> intrigsida har iaf massor av intressant material. Enjoy:
>
> Mechanics of the twist ending

En av de intressantaste artiklarna som stått här på listan!

Nu fick vi veta allt om så kallad twist ending. Jag visste inte att det
var så komplicerat och att det fanns så många sätt att göra det på!

Vi kanske borde ha en novelltävling på ämnet twist ending? (Vilket
delvis motsäger syftet, för om man har det som tema kommer läsaren
absolut vara beredd på ett twist i slutet...och då blir det inte så
överraskande.)
/  Birgitta Svensson  :
/ gittans@xxxxxxxxxxx :

--