[SKRIVA] Re: Watchmen soundtrack

  • From: pia lindestrand <pialindestrand@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 25 May 2011 12:56:42 +0000

Apropå anledningar till att se filmen, läste att ett true fan av My Chemical
Romance såg filmen bara för att få avnjuta nämnda bands musikaliska bidrag
någonstans i slutet.

MCR finns även med på soundtracket till Transformers 3 och jag vet inte jag om
jag vill genomlida hela den filmen på bio bara för att förbereda mig på att
avnjuta
mitt favoritband i några minuter.

-Ja, de finns på ett hörn av ett bilspel också GTA kanske-

Ivf lyssnar jag ibland timme efter timme på MCR men jag hör inte texterna
längre !!! Jag tycker mig ibland med hjälp av lyrics på You Tube lista mig till
att
somliga textrader låter ganska surrealistiska och har vissa skräckinslag.
Kanske jag hört fel ??

Kanske var det inte så konstigt att man en gång i tiden hörde Beatles texter de
var ju ganska enkla de flesta när man tänker efter. När jag lyssnade på dem
-i mitten på 1970-talet, när de redan var nerlagda, jag var en bakåtsträvande
tonåring när det gällde musik- tänkte jag inte alls jag var upptagen med att
dyrka.

Om någon analyserat My Chemical Romance texter please enlighten me!
/MVH pia