[SKRIVA] Re: Watchmen och dagens serier

  • From: "Zenzat" <zenzat@xxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 24 May 2011 10:05:46 +0200

Vad beträffar Stålmannen på den tiden Ahrvid gillade den, var inte bara Otto
Binder involverad. Edmond Hamilton skrev massor av manus för de olika
Superman-magasinen och när han därför fick beställning på en räcka kapten
Frank-noveller för Startling Stories hade han inte tid att skriva dem. Det
hela löste sig på det viset att han skrev den första novellen, The Return of
Captain Future. De övriga novellerna strukturerade han, men hans hustru
Leigh Brackett skrev dem under hans överinseende. Jag har det direkt från
dem båda.
Bertil