[SKRIVA] Välkomna nya medlemmar!

  • From: "Ahrvid Engholm" <ahrvid@xxxxxxxxxxxx>
  • To: "skriva@xxxxxxxxxxxxx" <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 18 Jul 2007 16:59:32 +0200

Under den knappa vecka (torsdag till tidig tisdag) jag var på Finncon i Finland, hann det dyka upp 3-4 nya SKRIVA-medlemmar. Jag vill välkomna er till listan! Nya medlemmar får gärna skriva en personpresentation - men det är inget krav. Det är fullt tillåtet att lurka också (= vara inaktiv och bara läsa och hänga med). SKRIVA handlar om sf, fantastik och skrivande - i en utökad mening kan man säga att allt som handlar om det fantastiska eller i någon mening kultur ingår i listans ämnen. På sistone har det varit en del debatt som rör saker kring hur SKRIVA i våras flyttade från en host till en annan (en debatt som kan vara animerad men delvis obegriplig). Och så har det varit debatt om vem som ev skriver under vilken pseudonym (än mer animerat och obegripligt). Pay no attention. Läs bara det som intresserar, och hoppa resten. Antalet inlägg lär sällan överskrida 10-15/dag. Jag kommer att se till att det städse postas en del som rör sf och skrivande, så att listans fokus någorlunda hålls kvar. Posta gärna noveller (jag lovar att bara minsta tid finns ger iaf jag seriösa novellkommentarer; jag kan nästqan alltid hålla det löftet). Kom ihåg att för skrivarvärvet är aktivt skrivande och läsande en viktig del. På SKRIVA kan du onekligen både läsa och skriva. Allt skrivande och läsande gynnar skönlitterärt skrivande och läsande!

ahrvid@xxxxxxxxxxxx/ahrvid@xxxxxxxxxxx/tel 073-68622[53+mercersdag]
Pangram för 29 sv bokstäver: Yxskaftbud, ge vår wczonmö iqhjälp!
Novelltävling, info http://www.skriva.bravewriting.com - gå med!
grundad 1997 * Info http://www.skriva.bravewriting.com eller skriva- request@xxxxxxxxxxxxx för listkommandon (ex subject: subscribe).