[SKRIVA] Re: Välkom na nya medl emmar!

  • From: Rickard Berghorn <berghorn@xxxxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Thu, 19 Jul 2007 16:56:56 +0200

Ahrvid:

Om man så bara litet grand öppnar för "moderering" sätter man en chip on the shoulder på postare som innebär att de stadigt måste hålla koll över sin axel för att inte förbryta sig mot modereringsprinciperna, hur liberala de än är. Och det blir självcensur.

Pff. Jag skulle snarare säga att det blir att ta sig i kragen, och bete sig med samma vett och etikett som överallt annars i samhället.

Moderering är ofta inte någon bra lösning, risken finns att en ren idiot blir moderator. Men det är i allmänhet en _bättre_ lösning. Om du frågar mig.

(Och här försöker jag inte inleda en diskussion, ty det skulle vara direkt meningslöst. Bara förtydliga min ståndpunkt.)

/Rickard