[SKRIVA] Vildsints blog

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 16 Aug 2010 21:47:44 +0200

På siten Kapitel1 har ett antal medlemmar drivit antologiprojektet Vildsint.
Här är deras blog. Boken är ute nu (och omslaget tycker jag ser fräckt ut - det
var genialiskt att göra grundfärgen röd!):

http://blogg.passagen.se/vildsintthebook/

Det verkar som om en Vildsint II kan vara på gång, för man efterfrågar
medverkanden. Jag har själv hittills ställt mig skeptisk, då grundidén med
antologin är att medverkanden betalar sin andel av tryckningen själva (och är
det inte, typ, stencilerade fanzines är jag tveksam till egenutgivning -
fanzines är mer anspråkslöst och en annan sak) men jag skall iaf tänka en tanke
på Vildsint II. (Men kan jag skriva ytterligare en novell Året Runt vill ha,
har det prioritet.)
  Men vi skall inte förakta att folk går samman och gör sådana här antologier.
Det livar bara upp. Jag tror att innehållet t o m kan vara riktigt spännande!

Sänd din novell till 11e Fantastiknovelltävlingen senast 1/9, till Ahrvid resp
fantastiknovell@xxxxxxxxxxx - cash prizes!