[SKRIVA] Vildsint Fraktkostnad?

  • From: pia lindestrand <pialindestrand@xxxxxxxxxxx>
  • To: skriva lista <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 8 May 2013 07:44:42 +0000

Lite OT, möjligen intressant för en och annan skribent.Läste ju att Ahrvid
skulle köpa in en hel del (?) ex. av nya Vildsint antologin.Har för mig att det
stod att man skulle stå för fraktkostnad för dessa böcker och undrar nu
(oroligt :)  :
Hur mycket skulle fraktkostnaden kunna gå lös på?
för t ex 30 böcker, de verkar ju bli ganska tjocka -och tunga...
Fick en recensionsbok häromveckan och det satt fyra 12-kronorsfrimärken eller
nåt sånt på kuvertet.
Kan ju hända att det här förlaget hade en massa frimärken liggande och
klistrade på hej viltför säkerhets skull.
------------En  av de största fördelarna med den nya tekniken är att man kan
skicka manus direkt på mail. Tänk förr när det skulle skrivas ut snyggt på en
eländig manuell skrivmaskin och sedan skickas via post. alla papper, alla
kuvert, alla frimärken , all denna långa väntan på svar, allt svärande över
alla skrivfel man gjorde (iaf jag) som man försökte rätta till med tippex. Tre
papper med kopieringspapper emellan intråkade i skrivmskinen och tredje kopian
blev nästan oläslig---------------------