[SKRIVA] Re: Vi bor nog inte i ett hologram...

  • From: Ahrvid <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: "skriva@xxxxxxxxxxxxx" <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sun, 13 Dec 2015 17:41:47 +0100

Rickard:

Såvitt framgår är du också direkt skrattretande okunnig om vad idéhistoria
är. När det handlat
om specialstudier har jag valt vetenskapshistorisk inriktning.
 "...historia" "...historia" - som sagt historik KRING såpdant. Om man läser,
säg, kemihistoria betyder det att man studerar hjistoriken KRING kemi, inte att
man studerar kemi i sig.

argumenterat för att min förklaring av grundprincipen av hur universum som
hologram fungerar,
var alltför förenklad och skissartad.
  Jag kan göra mer än så. Att förklara att det ö h t inte har att göra med det
Fermilabs studerat.

Det är dock enkelt att förstå hur principen för hologram överensstämmer med
Leibniz idé om att tid,
rum, naturlagar, materia och våra psyken egentligen är ett slags skenbild
skapad av relationerna
mellan oändligt små, immateriella "elementarpartiklar".
  Detta har inte ett smack att göra med Fermilabs arbete, och anknyter på intet
sätt till den moderna kosmologins teorier om ett holografiskt universum.

(skriva-request@xxxxxxxxxxxxx, subj: subscribe) och förbered dig för
FANTASTIKNOVELLTÄVLINGEN 2016, info
www.skriva.bravewriting.com<http://www.skriva.bravewriting.com> / Om Ahrvids
novellsamling Mord på månen: http://zenzat.wordpress.com/bocker C Fuglesang:
"stor förnöjelse...jättebra historier i mycket sannolik framtidsmiljö"! /Nu som
ljudbok: http://elib.se/ebook_detail.asp?id_type=ISBN&id=9186081462 / Läs även
AE i nya E-antologin Mellan tid och rum
http://www.adlibris.com/se/e-bok/mellan-tid-och-rum---himmel-och-hav-9789187711435
/ YXSKAFTBUD, GE VÅR WCZONMÖ IQ-HJÄLP! (DN NoN 00.02.07)
-----
SKRIVA - sf, fantasy och skräck * Äldsta svenska skrivarlistan