[SKRIVA] Vem skriver du som?

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>, <sverifandom@xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 10 Aug 2010 13:20:30 +0200

Prova denna sida:

http://iwl.me/

"Check which famous writer you write like with this statistical analysis tool,
which analyzes your word choice and writing style and compares them with those
of the famous writers.
Any text in English will do: your latest blog post, journal entry, comment,
chapter of your unfinished book, etc. For reliable results paste at least a few
paragraphs (not tweets)."

Jag testade med en av mina smånoveller från skrivkursen i vintras (där man
skulle skriva på engelska) och fick veta att jag skriver som Cory Doctorow...
  Det hade jag ingen aning om.
  Den som har en tillgänglig engelsk text får gärna prova - och meddela
resultatet!

--Ahrvid

Ps. Testade en annan text från skrivkursen, och fick då veta att jag skrev som
Douglas Adams. Det var inte illa, att lika två sådana författare. (Men man
skall inte ta det för allvarligt.)

Sänd din novell till 11e Fantastiknovelltävlingen senast 1/9, till Ahrvid resp
fantastiknovell@xxxxxxxxxxx - cash prizes!