[SKRIVA] Re: Var vad tycker folk om Jordskott

  • From: Aleph <info@xxxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 23 Mar 2015 11:58:50 +0100

---- On Mon, 23 Mar 2015 11:50:08 +0100 pia lindestrand  wrote ----
>Det är tydligen inte poänglöst och utan mening att påpeka
>självklarheter som allaredan känner till.

Näh, det är så poängfyllt att du påpekade att alla biofilmer minsann inte är
mästerverk. Det jag skrev implicerade att antalet bra skräckfilmer statistiskt
räknat är betydligt större på bio, än i direkt-till-DVD-releaser, vilket gäller
för all filmutgivning. Och det är inga problem att hitta skräckfilmer som är
bra också i jämförelse med andra sorters filmer, bara man vet hur man söker upp
dem -- och har förmågan att förstå sig på kvalitet där den finns.

/ Rickard

IDÉ, VETENSKAP & SKÖNLITTERATUR
Timaios Press -- www.timaiospress.com
Aleph Bokförlag -- www.alephbok.com

-----
SKRIVA - sf, fantasy och skr�ck  *  �ldsta svenska skrivarlistan
request@xxxxxxxxxxxxx f�r listkommandon (ex subject: subscribe).