[SKRIVA] UG om vänsters politiska extremvåld

  • From: Ahrvid <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: "skriva@xxxxxxxxxxxxx" <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 7 May 2014 21:26:03 +0200

granskning" (som just slutat och finns på SVT Play för tittning). Janne
Josefsson har ibland gjort något tveksamt reportage som inte ger anklagade
"benefit of doubt". Men en liten eloge förtjänar han för detta om "autonoma"
vänstergruppers, främst samlingen övre bortskämd medelklass med begränsad
kognitiv förmåga, som kallar sig "Revolutionära fronten".<br>&nbsp; Enligt
statistik som UG refererar står vänstergrupper för 90%+ av det politiska
våldet. Det tror jag många begrep redan under de våldsamma EU-kravallerna i
Göteborg för 10-talet år sedan.<br>&nbsp; Programmet hade otaliga bilder på
vänsteraktivisters extrema våld. Mordbrandsförsök, yxor mot ytterdörrar,
sparkar mot liggande helt oskyldiga - och mordförsöket under upploppen i
Kärrtorp. Naturligtvis har nazister och rasister också stått för upprörande
våld, och jag har noll sympati för det - men motståndarna står för det mesta
våldet och driver upp en våldspiral.<br>&nbsp; Min vän Anna-Lena brukar skriva
om saken. Här hennes senaste debattinlägg:<br><br><a
href="http://www.svt.se/opinion/sluta-romantisera-extremisterna-vanstern";
 Hon är en av landets ledande experter på nazigrupper, men skriver också om
vänstervåldet. Sansad och välinsatt dam.<br>&nbsp; Vad "Revolutionära fronten"
vill är att driva fram så mycket våldsupplopp de kan på gatorna så att folk -
enligt deras inbillning - skall inse hur "kapitalismen" bara "förtrycker" och
driva fram en kommunistisk diktatur. RF är absolut inte demokrater. De vill ha
"proletariatets diktatur", eller snarare övre medelklassens diktatur, ty dessa
"arbetarklasshjältar" kommer därifrån. De ger sig på även liberaler och
moderater, och snart börjar de väl även misshandla sossar som "övergivit" den
övre medelklassungdomens vanföreställning om arbete och arbetare.<br>&nbsp;
Marknadsekonomin och globaliseringen har de sista 25 åren skapat den största
välståndsökningen i människans historia. Våldsvänstern åstadkommer bara
knivhugg i ryggen, utbrända spårvagnskurer och sparkar mot huvudet på oskyldiga
/ Follow @SFJournalen on Twitter for the latest news in short form! / Gå med i
SKRIVA - för författande, sf, fantasy, kultur (skriva-request@xxxxxxxxxxxxx,
subj: subscribe) info <a href="http://www.skriva.bravewriting.com";
target="_blank">www.skriva.bravewriting.com</a> / Om Ahrvids novellsamling Mord
på månen: <a href="http://zenzat.wordpress.com/bocker";
target="_blank">http://zenzat.wordpress.com/bocker</a> C Fuglesang: "stor
förnöjelse...jättebra historier i mycket sannolik framtidsmiljö"! /Nu som
ljudbok:<font style="" color="#31859B"> </font><font style=""
color="#366092"><u>h<font
 style="" color="#366092"> </font>/ Läs även AE i nya E-antologin Sista resan
target="_blank">http://www.welaforlag.se/ebok.htm#sistaresan</a> / YXSKAFTBUD,
GE VÅR WCZONMÖ IQ-HJÄLP! (DN NoN 00.02.07)&nbsp;<br>