[SKRIVA] Re: Tvillingdetektiverna

  • From: Fabbe <skriva@xxxxxxxx>
  • To: Skriva <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 22 Dec 2014 12:39:36 +0100 (CET)

On Mon, 22 Dec 2014, Ahrvid wrote:
> (På siten K1 har det utbrutit en liten diskussion om böcker man läste i
> späda år. Själv läste jag bl a Tvillingdeckarna av "Sivar Ahlrud", och
> jag tänkte nedan återposta min artikel om dessa rödhättade yrväder, som
> stått i DAST och finns på DASTs hemsida. Ni andra på SKRIVA får gärna
> bidra med era tårdrypande, nostalgiska minnen av barn/ungdomsböcker!

Intressant. Jag visste inte att Tvillingdeckarna (Tvillingdetektiverna)
funnits som romaner i bokform, utan kände bara till serietidningarna:

  http://www.seriesam.com/cgi-bin/guide?s=Tvillingdeckarna

Däremot läste jag Fem-böckerna, som handlade om några ungdomar som löste
olika mysterier. De brukade alltid hitta nån spännande hemlig gång som
blev en lösning av mysteriet. :)

Hälsningar
Fabbe

--