[SKRIVA] Två kroppar funna i Per O:s hus

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 4 Jan 2011 03:48:54 +0100

Media rapporterar att man nu funnit resterna av två kroppar i Per Oscarssons
nedbrunna hus. Även om de inte är identifierade (det är förmodligen svårt
brända rester) låter det sannolikt att det är Per Oscarsson och hans hustru Kia
Östling.
  Per Oscarsson medverkade f ö i fler filmer av genreslag än dem jag nämnde
tidigare. Han spelade t ex Frankensteins Monster i "Victor Frankenstein" (1977,
på eng kallad "Terror of Frankenstieg, regi Calvin FLoyd) samt i "Papegojan"
(1971, på eng "The Night Visitor", bland medspelarna Max von Sydow och Liv
Ullman). Tidigare nämnde jag också "Vaxdockan" (1962), "Ronja Rövardotter"
(1984 - han var också i "Bröderna Lejonhjärta" 1977!), TV-pjäsen "Kallocain"
(1981), samt två Stieg Larsson-filmer (2009). Mer finns nog.

Om Ahrvids novellsamling Mord på månen: http://www.zenzat.se/zzfaktasi.html C
Fuglesang: "stor förnöjelse...jättebra historier i mycket sannolik
framtidsmiljö"!