[SKRIVA] Troma-filmer på Youtube

  • From: Ahrvid <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: "skriva@xxxxxxxxxxxxx" <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 19 Nov 2015 11:15:39 +0100

Troma Films är ett klassiskt amerikanskt lågbudget/kultfilmsbolag. Praktiskt
taget alla deras filmer är skräck, sf och dylikt, med roliga, ruggiga monster
som anfaller och många andra lustiga, underhållande obegripligheter. Masssor
(jag tror det är ca 170!) av deras filmer ligger på Youtube för gratis
avnjutande! Se:
https://www.youtube.com/playlist?list=PL7A925EC54489C409
För några år sedan träffade jag bossen för Troma, Lloyd Kaufman (har för mig
jag skrev rapport om det på SKRIVA, men google hittar den inte f n), när han
höll låda i en bokhandel. Såvitt jag minns var han positivt till nedladdning
och fildelning - det gjorde att fler hittade fram till deras filmer och
fungerade som gratis reklam. Så jag misstänker att filmerna lagts upp av Troma
själva och de VILL att alla skall kunna se dem gratis. Så det är bara att titta
och njuta och möjligen häpna...! Vad sägs om titlar som "A Nymphoid Barbarian
in Dinosaur Hell", "Baconhead", "I Was a Teenage TV Terrorist", "Farts of
Darkness", "Fertilize the Blaspheming Bombshell", "Meat Weed Madness" och många
fler...
--Ahrvid
Ps. Och det går att ladda ned Youtube-mtrl också. Man skaffar bara lämplig s k
add-on till sin webläsare. Googla på /din webläsares namn/ + download + Youtube
så hittar du säkert en bra add-on (det finns flera).
(skriva-request@xxxxxxxxxxxxx, subj: subscribe) och förbered dig för
FANTASTIKNOVELLTÄVLINGEN 2016, info www.skriva.bravewriting.com / Om Ahrvids
novellsamling Mord på månen: http://zenzat.wordpress.com/bocker C Fuglesang:
"stor förnöjelse...jättebra historier i mycket sannolik framtidsmiljö"! /Nu som
ljudbok: http://elib.se/ebook_detail.asp?id_type=ISBN&id‘86081462 / Läs även AE
i nya E-antologin Mellan tid och rum
http://www.adlibris.com/se/e-bok/mellan-tid-och-rum---himmel-och-hav-9789187711435
/ YXSKAFTBUD, GE VÅR WCZONMÖ IQ-HJÄLP! (DN NoN 00.02.07)

-----
SKRIVA - sf, fantasy och skräck * Äldsta svenska skrivarlistan