[SKRIVA] Tips på tryckeri

  • From: Rickard Berghorn <rickard.berghorn@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Wed, 3 Jul 2013 02:32:33 +0200

Hej!

Hastur förlag i Ljungby trycker sina böcker i Polen genom förmedling
av Kalejdoskop i Jönköping. De är nästan löjligt billiga, varför Ola
Svensson har kunnat leva på sin utgivning. En bok på 200 sidor i 300
ex kostar exempelvis 5800 kr inklusive frakt; momsen är sedan 6% (Ola
trycker böckerna i 600-800 ex). Kalejdoskops hemsida är här:
http://kalejdoskop.net/

Jag kommer definitivt att anlita dem när jag någon gång startar
utgivning igen. Jag har ju drömt om det i flera år nu, men drar mig
för det eftersom jag inte vill hamna i samma rävsax som förra gången.

Vh, Rickard