[SKRIVA] Re: Tips om bokblogg

  • From: Olof Bjarnason <olof.bjarnason@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sat, 1 Aug 2009 08:20:10 +0200

Den 31 juli 2009 11.51 skrev Torbjörn Wester<torbjorn_wester@xxxxxxxxxxx>:
> Ok.
>
> Spänningen är olidlig!
>
> Detta är första gången jag testar att posta på denna e-postlista, även om
> jag har prenumererat på den ganska länge.
>
> Jag skulle vilja tipsa om min nystartade bokblogg http://www.litt.se där jag
> dels skriver om mitt eget läsande och skrivande, men framförallt försöker
> jag bygga upp en mycket omfattande länksamling. T.ex. listar jag alla
> pågående skrivtävlingar.
>
> Om ni får reda på någon skrivtävling som ej finns med i min lista på
> [...]

Vill bara säga att jag gillar idén att samla skrivtävlingar på någon plats!!

Ett ödmjukt tips för att generera trafik: leta upp likartade/liknande
bloggar (i ditt fall litteraturinriktade bloggar), hitta något bra
inlägg, kommentera detta inlägg seriöst ifrån din synvinkel, avsluta
kommentaren med en "fulhook" till din blogg t.ex. säg "Förresten jag
har en blogg där jag samlar aktuella och kommande skrivtävlingar.
Tipsa mig gärna om nya om du får reda på några!". På så sätt "beter du
dig" och skapar publik för din blogg samtidigt. I bästa fall har du
också kommenterat på en blogg du själv har utbyte av ;)

Lycka till!

--
twitter.com/olofb
olofb.wordpress.com