[SKRIVA] Re: Tips hur man botar skrivkramp

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 20 Aug 2010 04:51:32 +0200

To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
> Jag har lagt upp en del tips om hur man botar sin skrivkramp på min blogg
> (www.carlingcreations.se), men jag skulle gärna vilja ha fler. Jag lyckades
> bara få ihop tre.
> Någon som har någon idé?
  Några tips till:

* Skriv något annat, även om det bara är inlägg på en mailinglista, några
kommentarer på en blog, osv.

* Läs! Plocka upp en bok, en tidning med intressanta artiklar, eller annat.

* Om du fastat i skrivandet av en berättelse, börja på en annan del av samma
berättelse. Lämna för stunden stället där du fastnade, och börja skriv på en
annan del.

Sänd din novell till 11e Fantastiknovelltävlingen senast 1/9, till Ahrvid resp
fantastiknovell@xxxxxxxxxxx - cash prizes!