[SKRIVA] The Beatles II

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sun, 12 Apr 2009 17:30:23 +0200

Jo, glömde ju ett par saker till min artikel om the Beatles.
  1) SVT visar i morgon en dokumentär om John Lennon. Bör vara värd att se.
Alla minns väl var de var när han mördades? (SJälv såg jag löpsedlarna om det
när jag var på väg till en tenta i ADB.)
  2) Vi erfar att samtliga the Beatles studioalbum i september kommer i
ny-remastrade versioner. Ljudförbättringen skall bli påtaglig, sägs det. Den
hittills existerande CD-versionen kommer från en inte helt lyckad (anses det)
överföring från 1987.

--Ahrvid

Ps. F ö trodde jag länge att skalbaggar hette just "beatles" på engelska... Vi
fick ju veta att "the beatles" betydde "skalbaggarna". Men det är alltså delvis
en ordvits, där man lagt in bordet "beat" i namnet. Skalbaggar heter "beetles".
Så kan det gå.

Drag n’ drop—Get easy photo sharing with Windows Live™ Photos.

http://www.microsoft.com/windows/windowslive/products/photos.aspx-----