[SKRIVA] Swisch sade Twitter

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 11 May 2012 05:04:45 +0200

Det hände något märkligt på Twitter i natt och de senaste 24 timmarna. (Jag för
noteringar om sådant.)
  @SFJournalen har det senaste dygnet fått 123 nya Followers (följare, läsare).
  En sådan kraftig uppgång har jag aldrig tidigare sett!
  En bra 24h-period får jag kanske 30-40 nya läsare. 50-60 om det går riktigt
bra. Men *123*... Unheard of! (SFJ ligger nu nära 2600 läsare, och tillsammans
med två andra konton, SKRIVAs och Ahrvids, har jag drygt 5600 läsare.)
  Jag har ingen förklaring till att det senaste dygnet gav sådan jackpot. Man
följer ca 200/pers dygn varav ca 15-20% följer tillbaka. Man skriver vettiga
saker som andra återutskickar (retweetar) vilket också är ett sätt att värva
läsare. Men jag ser inget anmärkningsvärt i statistiken om vad jag gjort de
sista 24h för att nu plötsligt få 123 nya läsare.
  Men man får tacka och ta emot. Twitter är ganska intressant som fenomen...

(skriva-request@xxxxxxxxxxxxx, subj: subscribe) / Om Ahrvids novellsamling Mord
på månen: http://www.zenzat.se/zzfaktasi.html C Fuglesang: "stor
förnöjelse...jättebra historier i mycket sannolik framtidsmiljö"! Nu som
ljudbok: http://elib.se/ebook_detail.asp?id_type=ISBN&id?86081462 / Läs även AE
i nya Vildsint Skymningslandet, årets mest spännande antologi - finns bl a på
SF-Bokhandeln! / YXSKAFTBUD, GE VÅR WCZONMÖ IQ-HJÄLP! (DN NoN 00.02.07)