[SKRIVA] Re: Sweden Solar System med asteroider

  • From: Ahrvid <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: "skriva@xxxxxxxxxxxxx" <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sat, 30 Aug 2014 12:46:03 +0200

> [...]
> dörrarna till Cosmonova. Dessa dörrar är alltså låsta och öppnas bara
> tio
> minuter varje timme, vid insläpp till en ny föreställning.
> När det väl hände att någon kom till museet enbart för att kolla på
> modellen av jorden, vilket händer kanske 10 gånger om året på sin höjd,
> fick man be dem vänta till filminsläpp, eller möjligen följa med dem och
> låsa upp dörrarna ifall det var lugnt i kassan.
> Nu har modellen emellertid flyttats och finns sedan början av sommaren på
> samma avstånd från månen, fast åt andra hållet. Nu finns de båda i
  (Dina svenska tecken såg konstiga ut, men inte värre än att det gick att
läsa. Tecken på nätet är en sorts alkemi, där det ena förvandlas till det
andra... Välkommen till SKRIVA förresten, för jag tror inte jag sett dig förr.)
  På andra ställen står planetmodellerna utomhus. Är det för att man är rädd
att "jorden" skall stjälas som den står utomhus vid Riksmuseet?
  En fråga, då du jobbar där: Sverige fick liksom alla andra länder en liten
bit mångrus från Apollo 11, vilket ställts ut på Riksmuseet. (Jag har sett det,
långt tillbaka i tiden.) Men jag har hört ryktas att mångruset blivit stulet!
Vet du något om det?

www.skriva.bravewriting.com & delta i FANTASTIKNOVELLTÄVLINGEN 2014
http://www.skriva.bravewriting.com / Om Ahrvids novellsamling Mord på månen:
E-antologin E-Xtra Vildsint https://bokon.se/ebok/vildsint_jens-stenman /