[SKRIVA] Re: [Svfandom]Uppåt för PP - brysselbiljett för Amelia?

  • From: "Anders Pemer" <anders@xxxxxxxxx>
  • To: <sverifandom@xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx>, <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sun, 7 Jun 2009 13:43:31 +0200

Du har ju ingen. Egen Skvaller-tråd på FB, alltså.

Nej, inte i skvalleravdelningen, och inte med mitt namn i trådrubriken. Men icke förty en personlig skvallertråd om mig. Som en moderator till sist tyckte var usrpårad och låste efter 74 sidor när diskussionen började handla om att påhoppen nu var polisanmälda.

Ja, det är sant.
Ja, det är också sant. Om man vill undvika det, ska man nog vara mindre öppen.
Det finns ju all möjlighet att säga emot dem.

Ja, det måste ju vara bättre att vi anpassar samhället efter de största missbrukarna av anonymitet och att man ska behöva dölja minsta avvikelse om man vill slippa bli mobbad och trakasserad för sina avvikelser. Good point. Det kunde ju inte vara något eftersträvansvärt att funktionsnedsatta kunde få försöka stå upp för lite egna rättigheter utan att behöva riskera såpass påtagligt att bli hånade och förföljda. Jag gillar din inställning... inte...

Hur pinsam han är eller hur pinsam du är? Hett tips: låt bli att skapa
profiler på dejtingsajter, om du vill slippa detta.

Ah, du hör till dem som finner det pinsamt att vilja möta kärleken, och vilja försöka, även om man aldrig har varit någon krogtyp och aldrig haft några erfarenheter av att några möten i vardagen IRL har kunnat leda till några romantiska kontakter... okej... tyck det då... *noterar: kärlek är bara för de som behärskar att finna den IRL*

Själv tycker jag i alla fall att en stalker som blir så galen i att leta allt man kan hitta var som helst på nätet om en viss person är mer pinsam (och klandervärd), än en person som bara försökt leva sitt liv, och har råkat inte inse att vara tyst som en mus och stängd som en mussla om sig själv på Internet.

Jag må ha varit oförsiktig och naiv som "bjudit på det", så långt kan jag möjligen sträcka mig att hålla med, men det är min stalker som har allvarliga antisociala störningar när han väljer att göra det han gör för att han tycker det är kul, och för att han saknar förmåga att bry sig det ringaste om hur den han jävlas med mår av hans påhopp.

"Sakna empati" som samtidigt tvärtom är en vanligt spridd övertolkad missuppfattning om just oss med Asperger.... ;-)

Pemer -----
grundad 1997 * Info http://www.skriva.bravewriting.com eller skriva- request@xxxxxxxxxxxxx för listkommandon (ex subject: subscribe).