[SKRIVA] Re: [Svfandom] Rec: Milllennum, Stieg, och jag/E Gabrielsson

  • From: Göran Jansson <jansonsfrestelse@xxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 17 May 2011 00:52:04 +0200

Ahrvid Engholm:
  Sf-fandom nämns f ö en hel del, t ex att de bägge tidigt var intresserade
> av sf-genren och senare engagerade i stockholmska SFSF (och var också aktiva
> i tidiga SF-Bokhandeln). Men jag saknar uppgifter om att de bägge faktiskt
> under 70-talet ansågs som "ledande" fans tillsammans med rune forsgren och
> gjorde viktiga fanzines (rune nämns ö h t inte; de skaffade sig t o m
> etiketten "Umefandom"). John-Henri Holmberg nämns faktiskt inte heller,
> trots att han iaf inom sf varit en viktig kontakt (även bollplank kring
> millenniumböckerna - uteslutandet av JHH är faktiskt litet märkligt).

Ska man tro det du säjer så är John Henri Holmberg en urkunsförfalskare,
ekonomisk svindlare och tjuv. Då förstår jag inte varför du plötsligt
tuycker att det är så konstigt att det finns människor som undviker att
umgås med honom.

Annars finns ju förstås möjligheten att det du säger är rent påhitt också.
Den verkar troligast och ibland när du inte tänker dej för lyser det igenom
att du själv är medveten om att det du säjer om John Henri Holmbeg inte
stämmer, som här ovanför.

Annars skulle du väl ha skrivit att det är helt begripligt att John Henri
Holmberg undviks.

Hälsar gör Göran