[SKRIVA] Re: [Svfandom] Re: Falsk blog stoppad

  • From: "Johan Remer" <johan.remer@xxxxxxxxx>
  • To: "ahrvid@xxxxxxxxxxxx" <ahrvid@xxxxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 29 Feb 2008 22:57:54 +0100

On 2/29/08, ahrvid@xxxxxxxxxxxx <ahrvid@xxxxxxxxxxxx> wrote:
> Från: johan.remer@xxxxxxxxx
>  Det förefaller mig som en logisk motsägelse att på en och samma gång anklaga
> mig för att posta för mycket och för litet...
Motsägelsen ligger i att du misstolkar mig. Jag anklagar inte dig för
att posta för mycket - du postar precis så mycket du själv vill.
 Däremot så har enbart under februari månad enbart fyra inlägg av 70
skrivits av *någon annan än dig själv*. (Då räknar jag innan denna
diskussion startade - alltså 28½ dag av februari månad, samt räknar
gittans inlägg som skrivna av dig, vilket de ju är) Tidigare månader
har också varit ganska magra .
 Det jag anklagar dig för är alltså, enkelt uttryckt, att ha skrämt
bort medlemmar, inte postat för lite själv. Är det utrett nu? Så du
slipper påpeka den påstådda motsägelsen en gång till.

>  Såsom det hävdats och påstått skall Sverifandom drivas UTAN "moderering".
> Det är dess stora fördel jämfört med en viss grannlista. (Men man vet ju
> aldrig
> om någon bakom Sverifandom får något ryck och inför "moderering". Integriteten
> hos iaf vissa bakom listan kan ifrågasättas.)
Ok, om så är fallet ber jag om ursäkt. (Jag kunde inte hitta någon
uttrycklig information på punkten)

> [...]
> funktion.  Det är förstås en störande funktion att göra en falsk hemsida,
>  Tekniska ingrepp är tekniska ingrepp. De är olika till utförandet, men
> principen är densamma. Det finns inte större principiell skillnad mellan att
> plantera en trojan som sedan påstår sig vara Kalle och gör en del saker på
> nätet som Kalle aldrig godkänt, och att manuellt gå ut på nätet och falskt
> påstå sig vara Kalle och göra en del saker som Kalle aldrig godkänt. (Enda
> skillnaden skulle möjligen vara att det första görs automatiskt via
> programvara. Men effekten blir densamma.)
Jag kan bara upprepa vad jag har sagt tidigare. Det är två helt vitt
skilda företeelser. Det är en väldigt krystad jämförelse som du
slänger ur dig av ren desperation.
Att plantera en trojan eller virus hos någon är tekniskt sabotage.
(Någons tekniska utrustning blir saboterad)
Att starta en falsk hemsida är inte tekniskt sabotage, eftersom själva
sabotaget inte ligger på ett tekniskt plan. Möjligtvis är det
ryktesmässigt sabotage, eftersom det är kanske är ditt rykte som
skadas, men inte din tekniska utrustning. (Eller någon annans heller
för den delen)

Att starta en falsk blog är lika mycket "tekniskt sabotage" som det är
"teknisk nazism" att starta en nazistisk hemsida.

Jag tror du ska låta bli att tolka begrepp så fritt som du gör i
retoriska syften. För din egen skull.

>  Det finns skäl att se allvarligt på den falska blogen. Den upprättades med
> ondsint avsikt.
Hur du ens kan påstå dig veta bedragarens avsikt övergår (även det)
mitt förstånd. Men för all del, beskriv dennes motiv med egna ord, du
som anser dig veta.

--Johan