[SKRIVA] Re: [Svfandom] Intressant twittring

  • From: Ove Ridé <nitro2k01@xxxxxxxxx>
  • To: sverifandom@xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx, skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Tue, 28 Jun 2011 01:35:18 +0200

2011/6/28 Rickard Berghorn <berattelsen.om.allting@xxxxxxxxx>:
> Det är ju du också, utan tvekan. Eftersom din enda stora "insats" (så
> att säga) i sf-fandom hittills, är att du påstod dig avslöja att
> Ahrvid låg bakom en av pseudonymerna på SKRIVA-listan. Och med det
> fick Anders Bellis stora gillande, och kunde sitta vil fyllebordet
> tillsammans med honom.
>
> Därmed har du ständigt varit i gasen med att gå Bellis & Co:s ärenden
> och mobba Ahrvid. Trots att du på den tiden var lika okunnig som du är
> nuförtiden, om vad som skett. Och naturligtvis är du bara intresserad
> av opportunism och egotripperi.

Det där med pseudonymerna som Ahrvid använde för att ge SKRIVA
konstgjord andning, vill jag minnas att någon annan föreslog som en
möjlighet och jag sedan kontrollerade, iochmed att jag vet hur man gör
för att kolla vilken IP-adress ett mail är skickat från. Det hade
säkert någon annan listat ut förr eller senare ändå. Och det var inget
som jag "påstådde mig avslöja" (underlig syftning!) utan något var och
en kunde bekräfta med sitt eget e-postprogram.

Det, och att jag startade Relax-listan, en lista med fjäderlätt censur
ang. du-vet-vad. Nej, inte världens åttonde underverk, men ändå en
tjänst som folk verkar uppskatta. Det är ett statistiskt faktum att
Relax har tagit över de flesta funktioner som SveriFandom hade för ett
år sedan. SveriFandom är ju numera en öken som mest består av Ahrvids
nyhetsbrev samt ett och annat inlägg om inflammerade ämnen som man
inte får eller vill diskutera på någon av de andra listorna. (Som
denna diskussion!) Detta oavsett skitsnack om sommarstiltje,
medlemsbyte med åren och påstådda rekordhöga medlemsantal som tydligen
ändå inte leder till ökad aktivitet. :)

Att jag sedermera fick Bellis gillande är det ingen som förnekar, men
det var självklart aldrig någon jag eftersträvade. Som bekant befann
han sig inte ens i list-sfären när det begav sig. Därav att du (eller
om det var Ahrvid, jag har tyvärr inte fotografiskt minne över de
tusentals inläggen) trodde att det var han som gömde sig bakom denna
adress.

Min åsikt på den tiden var, i likhet med många andras, att jag var
urless på att höra om detta SEFF dag in och dag ut. Även om historien
var 100% sann så var folk fan inte intresserade av att höra den ännu
en gång! Även Ahrvids debatteknik inom andra ämnen, t ex politik och
klimat, låg som en våt filt över allt som sades, som någon uttryckte
det på den tiden. Så nej, detta har ursprungligen absolut inget att
göra med Bellis, även om jag, som du kan konstatera, inte direkt är
förtjust i Ahrvid.

Men om nu Ahrvid känner sig så mobbad kanske han borde ringa
vuxenombudsmannen och gråta ut?

--
/Ove

Blog: <http://blog.gg8.se/>

"Here is Evergreen City. Evergreen is the color of green forever."
-----
SKRIVA - sf, fantasy och skr�ck  *  �ldsta svenska skrivarlistan
request@xxxxxxxxxxxxx f�r listkommandon (ex subject: subscribe).