[SKRIVA] Re: [Svfandom] Afrikas Horn

  • From: Göran Jansson <jansonsfrestelse@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sat, 20 Aug 2011 15:46:10 +0200

Arhvid Engholm:

> 1) Snarare är det nog den som ser spöken mitt på ljusa dagen som är
> "tvångsmässig" och "neurotisk".

Nu får man nog se det som klarstält att Arhvid inte ÄR medveten om att SEFF
och NOFF finns i alla hans länkar som postas om diverse saker och alltid
mellan fem i midnatt och midnatt, det syns på tiden i infofältet i
postningarna.

> 2) Jag har aldrig jämfört svält eller Utöya med fanfondsskandalen (inte
> "fanfondsfrågan" - det finns ingen "fråga"; vad som skett Nordens största
> fandomskandal är kartlagt i detalj utan kvardröjande frågor).

Arhvid säjer att han aldrig har jämfört svält med fandfondsskandalen:

*2) Men låt oss för tankeexperimentets skull föreställa oss en annan
text, som i det tänkta fallet handlar om svält i Etiopien samt
fanfondsbedrägerier. Det är bägge saker som uppmärksammar
missförhållanden, båda sätter fingret på allvarliga fel, alltså text i
samma genre - som skulle passa utmärkt ihop.
*

Vad gäller Utöya så var jag slarvig för det var så att han jämförde Breivik
med Ove Ridé, som också kan citeras om Arhvid vill.

Men ovan syns att han inte vet vad han skriver för jämförelsen med svälten
gjordes i morse: *Sat Aug 20 07:10:52 CEST 2011.

Hälsar gör Göran

*