[SKRIVA] SvD:s nye kulturchef

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Mon, 22 Dec 2008 09:35:09 -0500 (EST)

Nyligen meddelades att Stefan Eklund blir ny kulturchef p? SvD, efter Carl Otto
Werkelid som avgick (ryktesvis efter interna kontroverser).
  Han kommer fr Boras Tidning, och har bl a gjort sig ett namn som instiftare
av BT:s debutantpris a hela 100 000 kr. Eklund startar sitt SvD-jobb 1 april.
  Hoppas bara att han inte kvaddar SvD:s kultursidor, enligt min ringa mening
Sveriges strongaste (som bl a skriver om sf och fantasy ibland och har Under
Strecket).

--Ahrvid

Ps. Senaste Sunkit hade bl a en redigerare fr SvD bland deltagarna, som jag
hade ett intressant snack med.

--
Scheduled with Time Cave (http://www.timecave.com)

Subscribe for $12/year to eliminate these short "message tags" and the
2-message-per-day limit.  You can subscribe at the following URL:

        http://www.timecave.com/subscribe