[SKRIVA] Sv: [SKRIVA] Röj litet novellfett...

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 15 Dec 2010 16:44:36 +0100

From: anna.maria.nygren@xxxxxxxxx
> [...]
> eftersom
> jag i princip aldrig avslutat en novell med annat än ett lätt maskerat nej-nu-
> orkar-jag-inte-skriva-mer-flum (men det verkar ju gå hem åtminstone bland dem
> som nominerar till lilla augustpriset) Men att skriva BARA slutet borde jag
> ju
> orka med. Men är det här jag ska skicka det? Det verkar ju vara ganska tomt
> på
> bidrag hittills? Tja, jag skickar väl mina bidrag ändå (skrev ihop flera
> stycken och de får ligga i samma mail, så att ingen tror att jag försöker
  Tack för de bidragen! Någon utvärdering görs inte nu, men en kommentar kan ju
vara att *stilistiken* i texterna verkar förnämlig!

--Ahrvid

Ps. Bidragen även nedan! Och alla: knåpa ihop något slut (av vilket slag du
vill: kul, överraskande, poetiskt, mystiskt etc) på max 500 tkn, senast 18 dec.
(Hyrkod för valfri film står att vinna!)

> [...]
> långsamt tanken att jag sett detta rum förut.
>
> Slut 5:
> De vill inte ha dig, det är därför du är här. Under dina händer är golvet
> strävt. Vet du vad strävt betyder? Det är betong. Om du vet vad betong är? Du
> ligger ner, för du kan inte sitta. Dina magra ben skaver mot golvet. Din
> metallika hud skyddar något, men du känner ändå hårdheten. Du vet ingenting.
> Men så ur det extrema mörkret kommer ett ljus. Ovanifrån. Det sticks in som
> knivar eller nålar i dina ögon. Och dina stämband vibrerar fram ett kärvt

Om Ahrvids novellsamling Mord på månen: http://www.zenzat.se/zzfaktasi.html C
Fuglesang: "stor förnöjelse...jättebra historier i mycket sannolik
framtidsmiljö"!