[SKRIVA] Sv: Augustnomineringarna

  • From: <anna.maria.nygren@xxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 19 Oct 2010 08:27:04 +0200 (CEST)

Kan ju då passa på att säga att undertecknad är med bland de nominerade till
Lilla August (för andra gången). Dock inget fantasy eller liknande...
Men om någon känner för att rösta fram mig är det ju väldigt trevligt.
(Det är alltså Anna Nygrens novell som gäller...)

/Anna N

Kristoffer Leandoer vist, vittert och lekfullt om namnets betydelse för en
människas identitet. Låt dig inte luras av bokens anspråkslösa omslag ? bakom
masken döljer sig en smart text om sanning och lögn i litteraturen och
verkligheten."

>Därtill finns Lilla Augustpriset till vilket ungdomar 16-20 år har skickat in
noveller. (Se länken för lista.)
>103 böcker sändes in till urvalsjuryn från 17 förlag. Samtliga vinnare
presenteras vid Augustgalan måndagen den 22 november, kl. 17.30, i Stockholms
Konserthus.

>--Ahrvid
>
>--
>ahrvid@xxxxxxxxxxx / Gå med i SKRIVA - för författande, sf, fantasy, kultur
(skriva-request@xxxxxxxxxxxxx, subj: subscribe) YXSKAFTBUD, GE VÅR WCZONMÖ IQ-
HJÄLP! (DN NoN 00.02.07)
>Om Ahrvids novellsamling Mord på månen: http://www.zenzat.se/zzfaktasi.htmlC
Fuglesang: "stor förnöjelse...jättebra historier i mycket sannolik
framtidsmiljö"!                                           -----