[SKRIVA] Sunkits julfest

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>, <sverifandom@xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 22 Dec 2010 03:29:27 +0100

Igår måndag var det Sunkits traditionella julfest. Trots kylan mötte ett så
småningom knökfull kultmusikklubb upp, inkl Daniel som kört ända från Luleå; vi
kom att snacka en del om roliga dialekter. Var trött pga sömnbrist men kastade
mig över skinkan och senapen vid bardisken, som faktiskt inte hann rymma förrän
den var upppäten. Trampe och Anna-Lena langade julskivor.
Jag hade med mig låneläsplattan som jag demade för intresserade. Martin bjöd på
öhl (flera st under kvällen, faktiskt) och efter ett tag samlades ett gäng i
inre rummet.
Bl a DJ:arna - Magnus och Burt tog över det efter kl 22 - Anna-Lena och Trampe,
den senare måste gå efter ett tag då han hade någon uppsats. Pirko och Anna och
som var nya bekantskapar; den senare tillfälligt hemma från Indien, där hon
annars numera bodde. Danne var kul att se (vi snackade en del om sf-film och
-TV-serier) och Martin var på plats med värmeisolerande helskätt. Vi snackade
en del om sista Kapten Stofil, och hans fantastiska artikel om porrklubbsägaren
och missnöjespolitikern Asta Gustafsson som han beskrev i en artikel. Det var
nog en och annan till (t ex Zarah-sångaren Mattias Enn, som var förbi ett tag),
samt många av de Vanliga Misstänkta man ser på denna kultmusikklubb.
Även om jag pga trötthet då och då funderade på att gå hem, blev det inte så.
Det började komma igång en massa skakande gående på (någon sorts dans) och vid
iaf några tillfällen skakade jag också en smula på labbarna. Hängde kvar till
stängning, kl 01, med den obligatoriska ringdansen till en Lasse
Berghagen-melodi.
*Nu* var jag faktiskt mer än lovligt hängig så hem skulle jag. Men jag vet att
Martin, Anna-Lena, Danne och flera (Daniel var nog med) gick på Kvarnen för
litet Nachspiel.
En närande och witter och motionsbefrämjande julfest!

Om Ahrvids novellsamling Mord på månen: http://www.zenzat.se/zzfaktasi.html C
Fuglesang: "stor förnöjelse...jättebra historier i mycket sannolik
framtidsmiljö"!                                          -----