[SKRIVA] Sunkitgate-skandalen, måndag

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>, <sverifandom@xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sun, 6 Dec 2009 19:51:33 +0100

En insider på Bröderna Olssons (Folkungagatan, Sthlm, måndag, 20.00) har läckt
interna mail och filer, som visar att hundratals musiker fuskat inom musiken i
åratal! Sunkitgate-skandalen kommer att påverka debatten om musikklimatet i
åratal.
  I ett mail bekänner en musiker: "Faktum är att jag inte kan spela och sjunga
för fem öre, och det är en travesti att jag inte kan!" En annan medger "Jag har
just använt Mikes trick för att dölja min omusikaliskhet".
  I MIDI-filer till dansbandssynthar avslöjas hur olika filter läggs på för att
gömma falsktoner. I en annan fil ser vi kommentaren "ANVÄNDER HÄR ETT MYCKET
ARTFICIELLT RIM".
  En genomgång av hela Sunkitgate-skandalen utlovas på ovan nämns tid och plats.

Lagra alla dina foton på Skydrive. Det är enkelt och säkert!
http://www.skydrive.live.com-----