[SKRIVA] Re: Stora Journalistpriset

  • From: Alexander Stamou <alexander.stamou@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Wed, 30 Nov 2011 17:11:58 +0100

Den 30 november 2011 09:39 skrev Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>:

>  Nix. Inga problem, så länge man respekterar andras rätt att tycka annat och
> debatterar juste.

På den här punkten håller jag faktiskt med Ahrvid. Upprördhet och
personangrepp i debatter känns för mig oftast onödigt och dåligt.
Akademiska diskussioner är najs, det ska vara högt i tak, man ska
kunna säga i stort sett vad som helst (som är sakligt och hör till
ämnet) utan att folk börjar vifta med högafflar och hota med
förvisning från byn... typ. Det är klart man kan bli irriterad och
frustrerad över någon annans envisa fasthållande vid åsikter som man
själv inte gillar, men det är sådant man får ta om man ger sig in i
leken. Tycker jag.

/A